Voi începe cu vizita mea la mănăstirea Brâncoveanu, când l-am rugat pe Parintele Teofil să mă primească pentru o mărturisire. Am stat mai mult de vorbă cu Părintele și atunci l-am simțit prima oară (în mod conștient) pe Dumnezeu.
Am plecat de acolo cu o stare de fericire și pace pe care nu le mai simțisem în trecut, aveam sentimentul că piciorul meu abia atinge pământul. Bucuria mă însoțea pretutindeni, nimic nu avea puterea să mă tulbure și simțeam cum fericirea mea îi bucura și pe cei din jurul meu.
Era o stare pe care credeam că o dobândisem pentru totdeauna însă a durat vreme de aproape un an.
După aceea au apărut unele probleme, o stare de îngrijorare m-a cuprins și întristarea a luat locul bucuriei. Eram derutată, ce se întâmplase cu bucuria, unde dispăruse și mai ales de ce ?
Credeam că legătura mea cu Dumnezeu abia începuse și, dintr-o dată, mă simțeam iarăși singură. Tulburarea s-a intensificat, nu mai înțelegeam ce se întâmplă și încercam să îl chem pe Dumnezeu în ajutor, chemarea mea lua forma rugăciunii pentru diferitele probleme prin care treceam.
Încet se contura în mintea mea o explicație: starea de fericire pe care o simțisem atunci era lumina care pătrunsese într-una din cămăruțele ființei mele, erau însă multe locuri în care trebuia făcut curățenie, mă aflam doar la începutul unui drum lung de eliberare de sub sclavia păcatului. Îl rugam cu lacrimi pe Dumnezeu să mă ierte pentru toate greșelile mele din trecut și din prezent, pentru neputințele mele și pentru toate greșelile strămoșilor mei.
Îl rugam tot mai fierbinte să mă ierte, însă acum, de la începutul Seminarului, am conștientizat că eu nu știu să-i iert pe semenii mei pentru greșelile lor față de mine. Cum puteam să Îl rog pe Dumnezeu să mă ierte și eu să nu fac nici un efort în a ierta greșelile semenilor mei. Cred că înțeleg cât de important este ca să îi iert pe cei care mi-au greșit pentru că și eu să am curajul să cer Domnului să se îndure de mine.
Încerc să înțeleg că bătăliile nu se câștigă numai cu rugăciuni către Dumnezeu ci și cu implicarea noastră permanentă, cu dorința și hotărârea de a învinge răul și de a ne schimba.
Sper ca Dumnezeu să îmi dea puterea de a lupta, de a-mi păstra convingerile pe care le am în momentele de „luminare” și de a accepta lucrarea Lui. Cred că acum înțeleg foarte puțin din lucrarea Lui Dumnezeu, îmi este greu să explic multe lucruri, pentru că în multe situații rugăciunile mele nu aduc răspunsul care mie mi-ar părea potrivit.
T.
Copila mea dragă,
Eseul tău este teologie trăită pe viu și în mod conștient. Dumnezeu te-a luminat și ți-a dat și darul de a pune în cuvinte această realitate duhovnicească despre care vorbesc Sfinții Părinți, din păcate atât de puțin cunoscuți astăzi, pentru a-i ajuta pe cei ce înaintează pe Calea mântuirii.
Această venire și retragere a harului simțită de cel ce se nevoiește să iasă din mlaștina păcatului și a neștiinței, este o pedagogie divină care urmărește ca omul să fie partaș activ la fericirea pe care i-o dăruiește Dumnezeu.
Tu, acum, nu mai poți uita ce ai trăit în acel an și știi ce dorești! Ai gustat și ai văzut că bun este Dumnezeu! Acum te poți scârbi de îndulcirea păcatului și te poți îndura să alegi împlinirea Poruncilor lui Dumnezeu deși nu este ușor pentru cel ce crede că binele este plăcerea simțurilor și răul durerea cauzată de lipsa plăcerii...
Și iată cum te-a învățat harul să dorești să ierți pentru a putea primi deplin iertarea care ne curăță sufletul și mintea și inima de toata întinarea pentru a fi lăcaș Bucuriei celei Sfinte!
Ești foarte pregătită, copila mea, să treci la sesiunea şapte și, apoi, la opt 8, care-ți va oferi întâlnirea după care tânjești.
Nu te îngrijora că nu înțelegi lucrarea lui Dumnezeu cu tine, pentru că acestă lucrare este încă ascunsă conștiinței îngustate și umbrite de grijile cele multe și de alte patimi. Dar ea e vie în tine și tu vezi și guști roadele ei și, la vremea potrivită, o vei simți și bucuria îți va fi și mai mare!
Cu dragoste, rugăciune și recunoștință pentru ascultare,
Maica Siluana